Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide

VINEREA VERDE „STOP! AZI MAȘINA STĂ PE LOC!”

Romfilatelia îndeamnă încă o dată la responsabilitate privind protejarea mediului, alăturându-se campaniei „Vinerea Verde”, inițiată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin emisiunea de mărci poștale cu tema: ,,Stop! Azi mașina stă pe loc!”, ce va fi introdusă în circulație începând de vineri, 28 ianuarie a.c.

Imaginile celor patru timbre ale emisiunii, având valorile nominale de: 3,50 Lei, 4,50 Lei, 10 Lei și 10,50 Lei, redau vizual elemente grafice sugestive de susținere ale acestei acțiuni.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a inițiat și demarat campania „Vinerea verde” pe 12 martie 2021 în vederea promovării transportului alternativ. Campania cu sloganul „STOP! Azi mașina stă pe loc!” încurajează populația urbană și angajații din instituțiile publice din România să folosească metode alternative de transport, în locul celui cu autoturismul, în fiecare vineri, în vederea reducerii poluării, scăderea nivelului emisiilor de carbon și încurajarea practicării deplasărilor pietonale, în beneficiul sănătății.

Poluarea aerului în mediul urban constituie o problemă gravă în România. Transportul rutier – auto este un factor important în acest domeniu, reprezentând o parte însemnată din emisiile de substanțe nocive. În condițiile în care în marile aglomerări urbane, folosirea autoturismului în deplasarea spre și dinspre locul de muncă a devenit o obișnuință pentru tot mai mulți, folosirea unor metode alternative de deplasare poate avea un efect benefic asupra calității aerului și a sănătății.

Dincolo de politicile publice adoptate de autorități pentru diminuarea fenomenului, un aport major în scăderea nivelului noxelor îl poate oferi tocmai angajații acestor instituții, care sunt îndemnați prin campania „Vinerea verde”, să se deplaseze la serviciu în zilele de vineri folosind bicicleta, transportul public, metodele de deplasare electrice, mersul pe jos. Pe parcursul derulării campaniei, numeroase instituții publice și autorități locale au aderat la inițiativă, dovedind că sunt preocupate efectiv de îmbunătățirea mediului înconjurător.

Prin acest demers, MMAP dorește să atragă atenția asupra necesității ameliorării calității aerului, dar și asupra responsabilității pe care fiecare dintre noi o avem în protejarea mediului înconjurător. Prin exemplul dat de angajații autorităților, MMAP dorește să contribuie la schimbarea atitudinii publicului larg, în ceea ce privește transportul urban. Acest mod de acțiune se va completa cu o serie de măsuri adoptate de MMAP pentru încurajarea deplasării în mediul urban folosind mașini electrice, biciclete, trotinete și transportul public local.

Mesajul MMAP este transmis în atenția companiilor și organizațiilor din România care sunt invitate să se alăture inițiativei. Astfel, conceptele privind un mediu sănătos și metodele de deplasare prietenoase cu mediul pot ajunge să câștige teren, angajând tot mai mulți oameni.

Romfilatelia mulțumește Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru sprijinul documentar acordat la realizarea acestei emisiuni de mărci poștale.

Acasa
Colecții
Evenimente
Magazin
Search