Abonează-te PLIANT ABONAMENT BINE AȚI VENIT ÎN ROMÂNIA! WELCOME TO ROMANIA! Comandă Detalii emisiune ROMÂNIA, UN TEZAUR EUROPEAN ROMANIA, A EUROPEAN TREASURE Detalii emisiune Comandă ROMÂNI GENIALI BRILLIANT ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ROMÂNI CELEBRI FAMOUS ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ATENEUL ROMÂN – 125 DE ANI DE LA INAUGURARE ROMANIAN ATHENAEUM – 125 YEARS SINCE THE INAUGURATION Comandă Detalii emisiune Comandă TIMIȘOARA – 800 DE ANI DE ATESTARE DOCUMENTARÃ TIMISOARA – 800 YEARS OF DOCUMENTARY TESTIMONY Detalii emisiune Comandă IAŞI, ORAŞ AL MARII UNIRI IASI, CITY OF THE GREAT UNION Detalii emisiune Comandă PĂSĂRI DIN DELTA DUNĂRII BIRDS FROM THE DANUBE DELTA Detalii emisiune Comandă

TRAMVAIE ELECTRICE

tramv_M Ultimele decenii ale secolului al XVIII-lea înregistreazã un puternic avânt al progresului tehnic care a pregãtit adevãrata revoluţie industrialã pe continentele european şi american, desfãşuratã pe toatã durata secolului al XIX-lea. Au fost înlocuite vechile metode tehnice manuale prin inventarea unor maşini şi unelte folositoare în aproape toate domeniile.
Printre descoperirile de seamã se înscrie şi tramvaiul, inventat în 1775 de britanicul John Outram. La început, vehiculul destinat transportului cãlãtorilor în afara oraşelor, a circulat pe şine din fontã, fiind tras de doi cai.
În anul 1832, John Stephenson a construit primul tramvai urban din New York care fãcea legãtura între Manhattan şi Harlem. Dupã douãzeci de ani, Emil Loubat, de origine francez, a avut ideea încastrãrii şinelor în pavaj, exemplu fiind Strada 6 din New York.
În 1854, Franţa devine prima ţarã din Europa unde a circulat tramvaiul tras de cai, la Paris, între Place de la Concorde şi Saint-Cloud.
În anii ’70 ai secolului al XIX-lea, Anglia, Belgia, Germania sunt ţãrile europene unde a circulat acest mijloc de transport.
În 1869 a fost pus în circulaţie şi la Timişoara tramvaiul tras de cai, pentru ca trei ani mai târziu, în 1872, sã-l gãsim şi la Bucureşti.
1881 este anul apariţiei primului tramvai electric la Berlin, urmând apoi Viena (1897), Frankfurt pe Main (1884), Richmond (SUA-1888), Clermont – Ferrand (Franţa -1890), Kiev (1891).
În România, la Bucureşti, în decembrie 1894, a fost dat în funcţiune primul tramvai electric, între Obor şi Cotroceni. Au urmat oraşele Sibiu, Timişoara, Arad, Brãila ş.a.m.d.
Odatã cu dezvoltarea şi creşterea numãrului mijloacelor de transport comun în Bucureşti, în luna aprilie 1909, Consiliul comunal al Primãriei a hotãrât constituirea Societãţii de Transport Bucureşti (STB) cu scopul de a electrifica toate liniile de tramvai din Capitalã şi de a construi noi trasee.
Rãspunzând pasiunii filateliştilor pentru tematici din istoria tehnicii, Romfilatelia pune în circulaţie emisiunea de mãrci poştale „Tramvaie electrice“.
Imaginile timbrelor emisiunii filatelice prezintã modele de tramvaie electrice care au fãcut istorie acestui atât de utilizat mijloc de transport al persoanelor.
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 0,80 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Frankfurt pe Main (1884).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 1,20 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Bucureşti (1894).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 1,60 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Viena (1897).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 2,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Brãila (1899).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 2,40 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Londra (1901).
Pe coliţa emisiunii de mãrci poştale cu valoarea nominalã de 8,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Berlin (1881).

Data Aparitie:2009-08-14

tramv_box_rom

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty + eleven =