Abonează-te PLIANT ABONAMENT BINE AȚI VENIT ÎN ROMÂNIA! WELCOME TO ROMANIA! Comandă Detalii emisiune ROMÂNIA, UN TEZAUR EUROPEAN ROMANIA, A EUROPEAN TREASURE Detalii emisiune Comandă ROMÂNI GENIALI BRILLIANT ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ROMÂNI CELEBRI FAMOUS ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ATENEUL ROMÂN – 125 DE ANI DE LA INAUGURARE ROMANIAN ATHENAEUM – 125 YEARS SINCE THE INAUGURATION Comandă Detalii emisiune Comandă TIMIȘOARA – 800 DE ANI DE ATESTARE DOCUMENTARÃ TIMISOARA – 800 YEARS OF DOCUMENTARY TESTIMONY Detalii emisiune Comandă IAŞI, ORAŞ AL MARII UNIRI IASI, CITY OF THE GREAT UNION Detalii emisiune Comandă PĂSĂRI DIN DELTA DUNĂRII BIRDS FROM THE DANUBE DELTA Detalii emisiune Comandă

NAVA ȘCOALÃ „MIRCEA”, 75 DE ANI

Bricul_Mircea_75_M Emblema Marinei Militare din România a fost și rãmâne velierul „Mircea”, nava-școalã (de tip barc) pe puntea cãreia generații de marinari și-au desãvârșit instruirea și au învãțat ceea ce înseamnã „Vânt din pupa!”.

„Mircea” a fost numele primei nave școalã (de tip bric) a Marinei Române, aflatã în serviciu între anii 1882-1939.

Lansat la apã, în toamna anului 1938, la Șantierul Naval „Blohm und Voss” din Hamburg, velierul de tip barc triarborat (cu trei catarge), va ajunge în luna mai a anului 1939, în Portul Constanța.

Echipajul este format din 200 de persoane, 80 de ofițeri și 120 de marinari (studenți).

Caracteristicile navei sunt: lungimea 81 m, lãțimea 12 m, înãlțimea arborelui mare 44 m, deplasament 1.650 TDW. Nava are 23 de vele cu suprafața totalã de 1.750 mp care îi pot asigura o vitezã de 10-12 Noduri, în timp ce motorul permite deplasarea cu 9,9 Noduri. Primul voiaj al navei școalã „Mircea” a avut loc între lunile iulie și septembrie 1939 pe ruta Constanța-Palermo-Toulon-Palma de Mallorca-Alger-Constanța.

În perioada celui de-Al Doilea Rãzboi Mondial, nava a fost retrasã pe un braț al Dunãrii de lângã Brãila pentru a nu fi bombardatã de sovietici.

În 1944 ea a fost confiscatã de cãtre armata sovieticã care, dupã doi ani și îndelungate insistențe ale Ligii Navale Române, a înapoiat-o statului român.

La solemnitatea primirii navei în Portul Constanța, în 1946, au participat Regele Mihai I și membri ai guvernului.

În 1966 și perioada 1994-2002, velierul a fost supus unor ample reparații și modernizãri, devenind cel mai modern dintre cele de categoria sa, cum ar fi„Eagle” – SUA, „Gorch Fock” – Germania, „Sagres” (III) – Portugalia.

În cei 75 de ani de la prima sa prezențã în Portul Constanța, velierul „Mircea” a fost implicat doar într-un singur incident major pe mare.

Evenimentul a avut loc în 1965, în Golful Biscaya, când cablurile cu care era remorcat s-au rupt din cauza unei furtuni cu vânt de peste 160 km/h și valuri de peste 14 metri înãlțime.

Bricul era în drum spre Hamburg, unde urma sã intre în reparații capitale. Timp de patru zile, bricul a ținut piept furiei naturii dupã care remorcherul franțuzesc ,,Rinoceros 4” l-a tractat pânã în portul Brest.

De menționat este faptul cã pe toatã durata furtunii, echipajul a refuzat sã pãrãseascã nava.

Cea mai lungã cãlãtorie a navei școalã „Mircea” a avut loc în anul 1976 când,în perioada 4 martie – 30 septembrie, a parcurs aproximativ 20.000 de mile marine, traversând Oceanul Atlantic, pentru a participa la serbãrile prilejuite de bicentenarul Statelor Unite ale Americii.

Odatã cu sãrbãtorirea a 75 de ani de la intrarea navei școalã „Mircea” în serviciul Marinei Române, prilej cu care Romfilatelia introduce în circulație o emisiune de mãrci poștale dedicatã acestui eveniment, se va desfãșura la Constanța, între 30 aprilie și 27 mai 2014, Regata Mãrii Negre 2014 (SCF Black Sea Tall Ships Regatta).

Evenimentul va reuni o flotã de 40 de veliere din întreaga lume, care înainte de a ajunge în portul Constanța, vor trece prin porturile Varna, Novorosiisk și Soci.

Alãturi de nava școalã „Mircea”, din partea României, care este pentru primaoarã gazda unui astfel de eveniment, vor participa velierul „Adornate” și iahtul „Apollodor”.

Regata este organizatã în România de „Navigator Yacht Club” în colaborare cu Academia Navalã „Mircea cel Bãtrân”, Compania Naționalã „Administrația Porturilor Maritime” și Primãria Municipiului Constanța, iar pe plan internațional de Sail Training International.

Marca poștalã cu valoarea nominalã de 1,00 lei ilustreazã nava școalã „Mircea” într-o misiune de instrucție din perioada prezentã având toatã velatura în bãtaia vântului.

A doua marcã poștalã, cu valoarea nominalã de 14,50 lei, prezintã în prim plan, Ordinul Virtutea Maritimã în grad de Ofițer cu însemn de Pace, conferit Pavilionului navei școalã Mircea prin Decretul nr.304/2014, pentru prima datã în existența sa.

Imaginea reprodusã de marca poștalã a coliței emisiunii, prezintã nava școalã„Mircea” în momentul lansãrii la apã, în toamna anului 1938, la ieșirea din Șantierul Naval „Blohm und Voss” din Hamburg. În vinieta coliței este ilustratã imaginea galionului navei reprezentând bustul domnitorului Mircea cel Bãtrân,sculptat în lemn și colorat ca imagine pictatã.

Aducem mulțumirile noastre Administrației Prezidențiale – Cancelaria Ordinelor, Academiei Navale „Mircea cel Bãtrân” din Constanța, SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014, Muzeului Marinei Române pentru sprijinul acordat la realizarea acestei emisiuni de mãrci poștale.

Emblema Marinei Militare din România a fost și rãmâne velierul „Mircea”, nava-școalã (de tip barc) pe puntea cãreia generații de marinari și-au desãvârșit instruirea și au învãțat ceea ce înseamnã „Vânt din pupa!”.

„Mircea” a fost numele primei nave școalã (de tip bric) a Marinei Române, aflatã în serviciu între anii 1882-1939.

Lansat la apã, în toamna anului 1938, la Șantierul Naval „Blohm und Voss” din Hamburg, velierul de tip barc triarborat (cu trei catarge), va ajunge în luna mai a anului 1939, în Portul Constanța.

Echipajul este format din 200 de persoane, 80 de ofițeri și 120 de marinari (studenți).

Caracteristicile navei sunt: lungimea 81 m, lãțimea 12 m, înãlțimea arborelui mare 44 m, deplasament 1.650 TDW. Nava are 23 de vele cu suprafața totalã de 1.750 mp care îi pot asigura o vitezã de 10-12 Noduri, în timp ce motorul permite deplasarea cu 9,9 Noduri. Primul voiaj al navei școalã „Mircea” a avut loc între lunile iulie și septembrie 1939 pe ruta Constanța-Palermo-Toulon-Palma de Mallorca-Alger-Constanța.

În perioada celui de-Al Doilea Rãzboi Mondial, nava a fost retrasã pe un braț al Dunãrii de lângã Brãila pentru a nu fi bombardatã de sovietici.

În 1944 ea a fost confiscatã de cãtre armata sovieticã care, dupã doi ani și îndelungate insistențe ale Ligii Navale Române, a înapoiat-o statului român.

La solemnitatea primirii navei în Portul Constanța, în 1946, au participat Regele Mihai I și membri ai guvernului.

În 1966 și perioada 1994-2002, velierul a fost supus unor ample reparații și modernizãri, devenind cel mai modern dintre cele de categoria sa, cum ar fi„Eagle” – SUA, „Gorch Fock” – Germania, „Sagres” (III) – Portugalia.

În cei 75 de ani de la prima sa prezențã în Portul Constanța, velierul „Mircea” a fost implicat doar într-un singur incident major pe mare.

Evenimentul a avut loc în 1965, în Golful Biscaya, când cablurile cu care era remorcat s-au rupt din cauza unei furtuni cu vânt de peste 160 km/h și valuri de peste 14 metri înãlțime.

Bricul era în drum spre Hamburg, unde urma sã intre în reparații capitale. Timp de patru zile, bricul a ținut piept furiei naturii dupã care remorcherul franțuzesc ,,Rinoceros 4” l-a tractat pânã în portul Brest.

De menționat este faptul cã pe toatã durata furtunii, echipajul a refuzat sã pãrãseascã nava.

Cea mai lungã cãlãtorie a navei școalã „Mircea” a avut loc în anul 1976 când,în perioada 4 martie – 30 septembrie, a parcurs aproximativ 20.000 de mile marine, traversând Oceanul Atlantic, pentru a participa la serbãrile prilejuite de bicentenarul Statelor Unite ale Americii.

Odatã cu sãrbãtorirea a 75 de ani de la intrarea navei școalã „Mircea” în serviciul Marinei Române, prilej cu care Romfilatelia introduce în circulație o emisiune de mãrci poștale dedicatã acestui eveniment, se va desfãșura la Constanța, între 30 aprilie și 27 mai 2014, Regata Mãrii Negre 2014 (SCF Black Sea Tall Ships Regatta).

Evenimentul va reuni o flotã de 40 de veliere din întreaga lume, care înainte de a ajunge în portul Constanța, vor trece prin porturile Varna, Novorosiisk și Soci.

Alãturi de nava școalã „Mircea”, din partea României, care este pentru primaoarã gazda unui astfel de eveniment, vor participa velierul „Adornate” și iahtul „Apollodor”.

Regata este organizatã în România de „Navigator Yacht Club” în colaborare cu Academia Navalã „Mircea cel Bãtrân”, Compania Naționalã „Administrația Porturilor Maritime” și Primãria Municipiului Constanța, iar pe plan internațional de Sail Training International.

Marca poștalã cu valoarea nominalã de 1,00 lei ilustreazã nava școalã „Mircea” într-o misiune de instrucție din perioada prezentã având toatã velatura în bãtaia vântului.

A doua marcã poștalã, cu valoarea nominalã de 14,50 lei, prezintã în prim plan, Ordinul Virtutea Maritimã în grad de Ofițer cu însemn de Pace, conferit Pavilionului navei școalã Mircea prin Decretul nr.304/2014, pentru prima datã în existența sa.

Imaginea reprodusã de marca poștalã a coliței emisiunii, prezintã nava școalã„Mircea” în momentul lansãrii la apã, în toamna anului 1938, la ieșirea din Șantierul Naval „Blohm und Voss” din Hamburg. În vinieta coliței este ilustratã imaginea galionului navei reprezentând bustul domnitorului Mircea cel Bãtrân,sculptat în lemn și colorat ca imagine pictatã.

Aducem mulțumirile noastre Administrației Prezidențiale – Cancelaria Ordinelor, Academiei Navale „Mircea cel Bãtrân” din Constanța, SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014, Muzeului Marinei Române pentru sprijinul acordat la realizarea acestei emisiuni de mãrci poștale.

Data Aparitie:2014-05-24

Bricul_Mircea_75_box

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × five =