Abonează-te PLIANT ABONAMENT BINE AȚI VENIT ÎN ROMÂNIA! WELCOME TO ROMANIA! Comandă Detalii emisiune ROMÂNIA, UN TEZAUR EUROPEAN ROMANIA, A EUROPEAN TREASURE Detalii emisiune Comandă ROMÂNI GENIALI BRILLIANT ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ROMÂNI CELEBRI FAMOUS ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ATENEUL ROMÂN – 125 DE ANI DE LA INAUGURARE ROMANIAN ATHENAEUM – 125 YEARS SINCE THE INAUGURATION Comandă Detalii emisiune Comandă TIMIȘOARA – 800 DE ANI DE ATESTARE DOCUMENTARÃ TIMISOARA – 800 YEARS OF DOCUMENTARY TESTIMONY Detalii emisiune Comandă IAŞI, ORAŞ AL MARII UNIRI IASI, CITY OF THE GREAT UNION Detalii emisiune Comandă PĂSĂRI DIN DELTA DUNĂRII BIRDS FROM THE DANUBE DELTA Detalii emisiune Comandă

Lacrimile îngerilor, campanie umanitară a timbrului românesc

poza-1-285x285Vineri, 20 noiembrie a.c., Romfilatelia a lansat emisiunea de mărci poştale
Lacrimile îngerilor, un pios gest de compasiune şi solidaritate faţă de victimele tragediei din clubul Colectiv.
Bursa de contacte a Târgului de Carte Gaudeamus a găzduit evenimentul de lansare a emisiunii de timbre, reunind reprezentanţi ai Guvernului României, ai Spitalului Clinic de Urgenţă Floreasca şi ai Societăţii Române de Radiodifuziune.
Astfel, prezentarea proiectului filatelic cu caracter umanitar a avut loc în prezenţa doamnei  Ligia Deca, Consilier de stat la Departamentul Educaţie şi Cercetare din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, a domnului Marius Bostan, Ministrul pentru Societatea Informaţională, a domnului Adrian Curaj, Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, a profesorului dr. Ioan Lascăr, Şeful Clinicii de Chirurgie plastică şi Microchirurgie reconstructivă din cadrul Spitalului Floreasca, a domnului Ovidiu Miculescu, Preşedinte director general SRR, dar şi în prezenţa reprezentaţilor mass media şi a vizitatorilor târgului de carte.
Moderatorul evenimentului a fost doamna Cristina Popescu, director general Romfilatelia, care a iniţiat seria alocuţiunilor, afirmând că „timbrul este un mijloc de educaţie în rândul tinerilor şi al populaţiei, fiind mereu alături la cele mai importante evenimente.”
„Elementele filatelice ale emisiunii Lacrimile îngerilor reflectă, într-o imagine sugestivă şi o grafică sensibilă, omagiul nostru pentru suferinţa provocată de tragedia petrecută. Este o datorie şi o onoare să fim alături, prin mesajele poştale, de victimele incendiului din clubul Colectiv”, a continuat directorul general.
Doamna consilier Ligia Deca a întărit semnificaţia timbrului de a reprezenta martorul tăcut al evenimentelor, declarând: „O emisiune de timbre marchează un moment, un eveniment. În cazul nostru cred că a marcat un mesaj social. Această emisiune de timbre nu face altceva decât să asigure aducerea aminte şi peste ani. Nu ştiu dacă dumneavoastră aţi colecţionat timbre în copilărie, eu am făcut-o şi ştiu exact cât am învăţat despre evenimentele care apăreau marcate. Îmi doresc ca acelaşi lucru să se întâmple şi în continuare, iar copiii, cei care duc mesajele mai departe, să înţeleagă acest eveniment la adevărata lui dimensiune şi valoare.”
Domnul ministru Marius Bostan a vorbit despre percepţia timbrelor în perioada comunistă, dar şi despre importanţa unei astfel de emisiuni umanitare, în contextul naţional actual: „Înainte de ‘89, pentru mine timbrele au fost fereastra prin care am ieşit în afara ţării, pentru că atunci nu se putea călători. […] Această ediţie limitată are o mare valoare şi va avea o mare însemnătate. Valoarea acestor timbre va creşte pentru că ea reflectă un moment din istoria României şi eu am credinţa că acest moment va fi unul marcant.”
Ministrul pentru societatea informaţională i-a încurajat pe toţi cei prezenţi să achiziţioneze timbrele umanitare întrucât „vor avea o valoare foarte mare, o valoare dată de momentul istoric, dar şi de calitatea realizării lor”, adresând sincere felicitări pentru acest proiect umanitar şi afirmând că Romfilatelia „poate să joace un rol în întărirea identităţii româneşti, poate să joace un rol în întărirea imaginii României.”
Ministrul Adrian Curaj a subliniat, de asemenea, importanţa timbrului în mediul educaţional: „Emoţia este cea care mă face să-mi găsesc greu cuvintele, emoţia pentru că şi studenţii mei au fost afectaţi de această tragedie şi mă gândeam că uneori timbrul vocii spune şi el ceva despre valoarea emoţiilor pe care trebuie să le împărtăşim. Şi dacă am învăţat din nou zilele acestea… a fost ideea de solidaritate.  Şi solidaritatea, o dată este spaţiu de emoţii, pe de altă parte eu sunt convins că solidaritatea ne-o vom putea exprima şi cred că fiecare copil, dintre cei care vor avea acces, vor avea în casă un timbru, vor avea o colecţie de timbre, pentru că ele vor spune peste ani că şcoala românească formează caractere, formează cetăţeni.”
Profesorul dr. Ioan Lascăr a mulţumit echipei Romfilatelia pentru că „a transformat un gând într-o faptă”, validând această idee prin câteva afirmaţii: „Sigur că spiritul umanitar marchează o întreagă societate, iar societatea modernă stăpâneşte acele instrumente care pot traduce un gând într-o faptă. Sunt doar câteva zile de când am aflat despre această intenţie şi iată că intenţia s-a transformat într-o realitate, iar realitatea de fapt permite pacienţilor noştri să fie actuali şi viitori beneficiari ai efortului financiar şi de creaţie depus în acest sens.”
Domnul Ovidiu Miculescu a făcut o paralelă între cele două instituţii promotoare de cultură şi educaţie – Romfilatelia şi Radio România: „Există o asemănare foarte puternică între Radio România şi Romfilatelia. Unii imprimă momentul istoric audio, ceilalţi îl imprimă vizual. Ambele imprimări se petrec cu ocazii excepţionale, ambele rezistă în timp şi ambelor valoarea le creşte în timp. Sigur, Radio România, prin cele 15 canale pe care le operează, va promova această acţiune, zic eu, excepţională a Romfilatelia şi facem acest lucru nu neapărat pentru că între instituţiile noastre există un parteneriat. Facem acest lucru pentru că aşa simţim şi suntem convinşi că lucrul acesta trebuie făcut dincolo de parteneriate scrise sau înţelese. În acelaşi timp cred că este extrem de important ca astfel de idei, care sunt puse în practică repede şi bine, să fie susţinute rapid şi serios într-adevăr de către multă lume.”
În încheierea evenimentului, doamna Cristina Popescu, directorul general Romfilatelia, a mulţumit partenerilor care s-au implicat în susţinerea proiectului umanitar şi a adresat tuturor celor prezenţi îndemnul de a se alătura campaniei timbrului românesc, martor necuvântător şi purtător de mesaj clar pentru sprijin şi ajutorare.