Abonează-te PLIANT ABONAMENT BINE AȚI VENIT ÎN ROMÂNIA! WELCOME TO ROMANIA! Comandă Detalii emisiune ROMÂNIA, UN TEZAUR EUROPEAN ROMANIA, A EUROPEAN TREASURE Detalii emisiune Comandă ROMÂNI GENIALI BRILLIANT ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ROMÂNI CELEBRI FAMOUS ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ATENEUL ROMÂN – 125 DE ANI DE LA INAUGURARE ROMANIAN ATHENAEUM – 125 YEARS SINCE THE INAUGURATION Comandă Detalii emisiune Comandă TIMIȘOARA – 800 DE ANI DE ATESTARE DOCUMENTARÃ TIMISOARA – 800 YEARS OF DOCUMENTARY TESTIMONY Detalii emisiune Comandă IAŞI, ORAŞ AL MARII UNIRI IASI, CITY OF THE GREAT UNION Detalii emisiune Comandă PĂSĂRI DIN DELTA DUNĂRII BIRDS FROM THE DANUBE DELTA Detalii emisiune Comandă

Artişti români contemporani – Ciprian Paleologu – Proiectul Uman

ciprian_paleologu_MRomfilatelia, societatea specializată în emiterea şi comercializarea mărcilor poştale româneşti, introduce în circulaţie emisiunea filatelică Artişti români contemporani – Ciprian Paleologu – Proiectul Uman.

Ciprian Paleologu s-a născut la 4 august 1976, la Ploieşti, unde
a şi urmat, între anii 1990-1994, cursurile liceului teoretic „Mihai Viteazul“. În 1999 a absolvit Universitatea de Arte Bucureşti, secţia Pictură, clasa Prof. Univ.Vasile Grigore. În anul 2005 devine doctor în Arte Vizuale, specializarea Estetica Artelor Vizuale, susţinând teza de doctorat cu tema „Lumină, luminozitate şi iluminare în pictura de şevalet“, conducător Prof. Univ. Dr. Gheorghe Achiţei.
Între anii 1997 şi  2006, a avut şase expoziţii personale, iar între anii 1996 şi 2004, a participat la 24 de expoziţii de grup. Până în prezent a câştigat cinci premii pentru lucrările sale. În anul 2005 îi apare un timbru cu lucrarea „Monstru 1“, în cadrul seriei „Artişti Români Contemporani“, editat de Romfilatelia, unde, dintr-o eroare de machetare, numele artistului apare „Cristian Paleologu“ în loc de „Ciprian Paleologu“. Din anul 2000 este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, filiala Bucureşti, secţia Pictură.
Din anul 2002, devine asistent universitar la Catedra de Teorie şi Cercetare, specializarea Perspectivă şi la Catedra de Pictură, Universitatea de Arte Bucureşti, iar în perioada 2002 – 2005 a fost profesor colaborator la Universitatea de Arhitectură  „Ion Mincu“ – Bucureşti.

Proiectul Uman
A formula un proiect prevăzut să se desfăşoare (secvenţial) pe o perioadă foarte lungă, ce depăşeşte în mod obişnuit viaţa biologică a unui individ, presupune un risc complex. Însă tocmai evidenţa riscului măreşte exponenţial premisele pentru un rezultat nu numai spectaculos, ci şi consistent conceptual.
UMAN este un astfel de demers, gândit să se desfăşoare pe două planuri. Primul domeniu se constituie ca o premisă multiplă, concepută prin mai multe demonstraţii vizuale (24 de expoziţii), denumită OMAGIU NEPUTINŢEI. Al doilea plan este rezervat concluziei, care prin însăşi forma demonstraţiei este profund utopică. Utopia concluziei presupune construirea unui agregat de corecţie umană numit OMODROM.
Din cele 24 de expuneri-premisă, patru au avut loc deja în spaţiile unor galerii, în ordine cronologică: 1.UMAN (2000); 2. DECĂDEREA (2002); 3. NIL MEDIVM EST (nu există cale de mijloc) (2004); 4. ORIUNDE E NICĂIERI (2006). Scopul primar al semnalelor intermitente ce alcătuiesc premisa proiectului este de a permanentiza cultivarea senzaţiei de alertă, precum şi activarea sentimentului de nesiguranţă, atât la nivel individual cât şi colectiv. A afirma şi a-ţi asuma complet neputinţa umană, cu uşurinţa şi comoditatea tipică colectivităţilor damnate, care datorită accelerării degradării interioare şi profunde capitulează necondiţionat, se dovedeşte pragul critic între disoluţia definitivă şi o previzibilă revigorare  nedisimulată.
Construcţia OMODROMULUI, concluzia utopică, capătă astfel dimensiunea primordială a salvării. Acest edificiu de o complexitate uriaşă va fi „realizat“ prin sprijinul ştiinţific şi tehnologic al Institutului de Cercetări Corective (I.C.C). Rezultatul ecuaţiei îşi păstrează nonfuncţionalitatea (conservîndu-şi caracterul utopic) prin omiterea intenţionată din planul de construcţie a unor elemente cheie, în lipsa cărora OMODROMUL (agregatul corectiv), fie rămâne doar o miraculoasă promisiune, fie funcţionează în parametri greşiţi (dovedindu-şi inutilitatea).
Proiectul UMAN presupune, din start, o ironie existenţială asumată în întregime, fără de care s-ar plasa în rândul simulărilor absurde.
Lucrările ce apar pe timbrele seriei „ Artişti români contemporani-Ciprian Paleologu-Proiectul UMAN“ fac parte din expoziţia NIL MEDIVM EST, desfăşurată în anul 2004 la galeria APOLLO din Bucureşti, reprezentând componentele de bază ale acestei etape a proiectului.
Ciprian Paleologu

Timbrul cu valoarea nominală de 30 Bani, reprezintă lucrarea
AD PERPETUAM REI MEMORIAM (Spre veşnica aducere aminte).
Timbrul cu valoarea nominală de 1,50 Lei, reprezintă lucrarea  CUI  BONO ? (Interesul cui ?).
Timbrul cu valoarea nominală de 3,60 Lei, reprezintă lucrarea USQVE  AD  FINEM (Până la capăt).

Data de aparitie: 2006-11-30

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − nine =