Abonează-te PLIANT ABONAMENT BINE AȚI VENIT ÎN ROMÂNIA! WELCOME TO ROMANIA! Comandă Detalii emisiune ROMÂNIA, UN TEZAUR EUROPEAN ROMANIA, A EUROPEAN TREASURE Detalii emisiune Comandă ROMÂNI GENIALI BRILLIANT ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ROMÂNI CELEBRI FAMOUS ROMANIANS Detalii emisiune Comandă ATENEUL ROMÂN – 125 DE ANI DE LA INAUGURARE ROMANIAN ATHENAEUM – 125 YEARS SINCE THE INAUGURATION Comandă Detalii emisiune Comandă TIMIȘOARA – 800 DE ANI DE ATESTARE DOCUMENTARÃ TIMISOARA – 800 YEARS OF DOCUMENTARY TESTIMONY Detalii emisiune Comandă IAŞI, ORAŞ AL MARII UNIRI IASI, CITY OF THE GREAT UNION Detalii emisiune Comandă PĂSĂRI DIN DELTA DUNĂRII BIRDS FROM THE DANUBE DELTA Detalii emisiune Comandă

Moda Secolului XX

1635Această serie este formată din şase timbre se-tenant şi trei viniete care prezintă evoluţia modei din perioada 1941-2000.
Moda a fost un barometru al schimbărilor sociale, iar noile valori şi atitudini ale secolului au fost reflectate foarte clar de felul în care femeile s-au îmbrăcat.
În timpul celui de-al II-lea Război Mondial era o lipsă acută de materiale şi, ca urmare, hainele au devenit mai simple. Condiţiile vitrege din timpul războiului au impus adoptarea unei linii practice, chiar masculinizate în moda feminină. După război, valul de optimism care a cuprins lumea, a condus la adoptarea unei tendinţe mai feminine, mai delicate.Talia îngustă, fusta largă, au creat o siluetă cu rotunjimi, specifică anilor ’50. În anii ’60 tineretul a reuşit treptat să-şi impună gustul, astfel încât perioada va fi întotdeauna asociată cu fusta mini. Moda acestui deceniu va reflecta, de asemenea, “nebunia” erei spaţiale. În anii ’70 marile culturi au ajuns în centrul atenţiei creatorilor de modă care s-au mai inspirat şi dintr-o mulţime de alte surse: feminism, mişcarea hippie, etc. Tendinţa modei anilor ’80 a avut un amestec de seducţie, de “conştiinţ㔠a corpului (în acea vreme era “moda” fitness-ului) şi de naturaleţe. Spre deosebire de deceniile precedente, anii ’90 nu sunt caracterizaţi de un singur “look”, sublinierea personalităţii individului fiind cheia. S-a produs o schimbare de interes către un stil mai natural, mai confortabil.

Primele două timbre ale seriei ilustrează două modele de vestimentaţie feminină caracteristice anilor ’40 şi ’50. Cele două mărci poştale au în fundal clădirea Operei din Bucureşti.
Următoarele două timbre prezintă tendinţele modei specifice anilor ’60 şi ’70, pe fundalul comun al clădirii Circului din Bucureşti.

Ultimele două timbre prezintă moda anilor ’80 şi ’90, având în fundal Palatul Parlamentului din Bucureşti.
Ilustraţia vinietelor a fost gândită pe principiul prezentării unor cuceriri ale tehnicii, care se lansaseră pe o scară mai largă în perioadele reprezentate pe timbre, cum ar fi: televizorul, casetofonul şi telefonul mobil.

Data de aparitie: 2004-03-31

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × four =