FOOD INTEL FORUM 2019-CEA DE-A II-A EDIȚIE DESFĂȘURATă ÎN CADRUL ACADEMIEI DE STUDII ECONOMICE BUCUREȘTI

„Food Intel Forum 2019”, o conferință internațională dedicată sectorului agribusiness din România,  s-a aflat la cea de-a doua ediție, eveniment care s-a desfășurat în perioada 18-19 iunie a.c. la Academia de Studii Economice (ASE) București.

A fost dezbătută o gamă largă de teme de discuții, de la “Agricultură, tehnologie și reducerea costurilor” și până la “Comunicarea cu mediul de afaceri – nevoie permanentă”.

Conferința a fost împărțită pe două paneluri de discuție. Primul panel, care s-a desfășurat în sala Constantin Bărbulescu din cadrul ASE, l-a avut ca moderator pe vicepreședintele Asociației Române de Relații Publice doamna Camelia Spătaru, care a abordat ca temă generală de discuție “Eficientizarea dialogului între mediul de afaceri și autorități. Mecanisme moderne de comunicare”. Printre speakerii care au luat parte la acest panel s-au numărat Bogdan Marius Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, Dan Suciu, purtător de cuvânt BNR, Alexandru Țachianu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

În cadrul celui de-al doilea panel, intitulat “Food Intel: Interconectarea tehnologiei și finanțării în agribusiness, industria de produse alimentare, industria de băuturi și HORECA”, s-a vorbit despre viitorul agriculturii românești, despre noile tehnologii digitale, cât și despre subvenționarea și finanțarea fermierilor români.

La această dezbatere condusă de Dan Boboc, decanul Facultății de Economie Agrară și a Mediului, din cadrul Academiei de Studii Economice București, printre speakerii invitați s-au numărat: Varujan Pambuccian, deputat în cadrul Comisiei pentru Tehnologia Informațiilor și Comunicațiilor, Gabriel Biriș, partener fondator Casa de Avocatură Biriș – Goran, Alexandru Potor, Președintele Federației Naționale a Grupurilor de Acțiune Locală, Alina Mihaela Popa, Președintele Fondului Român de Garantare a Creditelor Rurale, Viorel Marin, Președintele Asociației Naționale a Industriilor de Morărit și Panificație, Adrian Pintea, Directorul General al APIA și Gabriel Lospa Director Business Development SIVECO, care, pe rând, au luat cuvântul.

De asemenea, în cadrul panelului al II-lea, au fost prezenți peste 160 antreprenori și conducători business, peste 40 reprezentanți media, peste 150 studenți, peste 20 cadre didactice universitare, peste 30 reprezentanți autorități și instituții stat, reprezentanți ai 14 asociații profesionale. Au avut loc evenimente diverse, în cadrul cărora au participat și reprezentanți ai corpului diplomatic.

Cu ocazia acestui eveniment menit să prezinte interconectarea tehnologiei și finanțării în agribusiness, industria de produse alimentare, industria de băuturi și HORECA, Romfilatelia a fost prezentă cu o expoziție filatelică tematică în care mărcile poștale, etalate pe panouri cu o grafică originală, au prezentat în imaginile reproduse orașe și regiuni din România.

Gândite și concepute să promoveze valorile tezaurului istoric, cultural și social al țării, emisiunile filatelice au reflectat timbrul în imagini sugestive ca mijloc eficient de educaţie şi mesager elocvent al diverselor domenii şi campanii.

Timbrul a căpătat valoare în ochii privitorului, fiind totodată o plăcere pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de tipărire, dar şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi, deoarece descoperi detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar mai ales drumul parcurs de un plic până la destinaţie.

Exponatele filatelice au inclus emisiuni de mărci poștale reprezentative pentru România, ce au  ilustrat tradiția, obiceiurile, valorile materiale și imateriale incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO, regiunile și orașele României.

Legat de tematica gastronomică, Romfilatelia a realizat emisiuni filatelice tematice, precum: „Europa-Gastronomie” (timbre emise în anul 2005 și realizate de regretatul pictor și gravor Octavian Penda și timbre emise în anul 2013- ilustrate fructe, legume, diferite semințe și miere), „Trăiește sănătos-Alimentele Bibliei” (timbre emise în anul 2016- ilustrate rodia, grâul și strugurii) și „Trăiește sănătos-Plantele medicinale, sănătatea casei tale!” (timbre emise în anul 2016- levănțică, gălbenelele, mușețelul și sunătoarea). Timbrele românești te ajută să descoperi cum să trăiești sănătos!

Oaspeților dornici să cunoască frumusețile naturale, spirituale, istorice și arhitecturale ale României le-au putut descoperi prin intermediul panourile filatelice.

Având convingerea că prezentarea sumară a tematicilor emisiunilor de mărci poștale românești a reușit să exemplifice concret rolul de mesager universal al diplomației culturale, atribut de netăgăduit al timbrului devenit și un valoros obiect de colecție și exemplificare documentară, echipa Romfilatelia au asigurat invitatii că se vor regăsi în continuare mărcile poștale ale României în atmosfera ferventă de promovare a diplomației culturale ca promotor pentru pace și concordie.