Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide

Evenimente – 75 de ani de la zborul zeppelinului deasupra Brașovului

1652 La data de 29 iulie 2004, Romfilatelia, societate specializată în emiterea și comercializarea produselor filatelice din România, pune în circulație emisiunea de mărci poștale intitulată “EVENIMENTE – 75 DE ANI DE LA ZBORUL ZEPPELINULUI DEASUPRA BRAȘOVULUI”. Emisiunea este machetată în coli a câte 24 mărci poștale și o vignetă dispusă central, rezultând două tipuri de coli cu aceleași imagini dar cu vignete diferite. Valoarea nominală a mărcii poștale este de 31.000 lei, iar tirajul de 121.000 bucăți.

Originea cuvântului “zeppelin” provine de la numele contelui Ferdinand Graf von Zeppelin (1838-1917). Acesta a fost general în cavaleria germană, diplomat și pionier al aviației. Din 1890, principala sa pasiune a fost dezvoltarea aeronavelor rigide. Contele a construit și brevetat zeppelinul în anul 1900. Primul aparat de zbor de acest tip s-a ridicat de la sol pentru teste pe data de 2 iulie 1900.

Atunci când diferitele restricții impuse Germaniei prin tratatul de la Versailles au fost ridicate, Germania a putut să construiască aparate de zbor. Între 1900 și 1938 au fost construite 119 aeronave rigide, printre care trei giganți aerieni: LZ – 127 Graf Zeppelin, LZ – 129 Hindenburg și LZ – 130 Graf Zeppelin II.

Primul și cel mai faimos dintre ele, LZ – 127 Graf Zeppelin, a făcut înconjurul lumii în 1929. În august 1929 acesta s-a ridicat de la sol având la bord 20 de pasageri și 41 de membri ai echipajului. Plecat din localitatea Friedrichshafen, un mic oraș din sudul Germaniei, dirijabilul a survolat Oceanul Atlantic, SUA, Oceanul Pacific, Japonia, Siberia și estul Europei. Graf Zeppelin a traversat și România ajungând deasupra mai multor orașe, printre care și Brașov, în data de 16 octombrie 1929. Legendara cursă s-a încheiat acolo unde începuse, la Friedrichshafen.

Călătoria realizată de LZ – 127 în perioada august–septembrie 1929, a fost cea mai rapidă călătorie în jurul lumii de la acea dată. Graf Zeppelin a avut nevoie de numai 12 zile pentru a înconjura Pământul. Călătoria în jurul lumii și voiajul polar realizat în 1931 au făcut din Graf Zeppelin cel mai faimos aparat de zbor al timpurilor sale. În iunie 1937, LZ – 127 a fost retras din serviciu și depus la muzeul din Frankfurt.

Deși Hindenburg și Graf Zeppelin II erau mai avansați din punct de vedere tehnologic față de LZ–127, nici un alt zeppelin nu a mai fost îndrăgit atât de mult. Graf Zeppelin a fost considerat unul din cele mai frumoase aparate de zbor construite vreodată.

Timp de 10 ani cât a zburat, Graf Zeppelin a realizat 590 de zboruri, inclusiv 144 de traversări oceanice. A zburat mai mult de un milion de kilometri și a traversat aproape toate continentele, transportând mai mult de 10.000 de pasageri. Nici un alt aparat de zbor din istorie nu a atras atât de mult atenția și admirația unui număr atât de mare de oameni.

Data Aparitie:2004-07-29

Acasa
Colecții
Evenimente
Magazin
Search